online tutorial

ساخت وبلاگ

اسپانیایی زبانی آهنگین، زیبا  روان است که بسیار هم محبوب بوده و طرفداران بسیاری را دارد. موسیقی لاتین نیز بسیار پرطرفدار بوده و افراد زیادی را جذب یادگیری آن کرده است. در این مقاله نگاهی داشتیم  به تاریخ و اهمیت این زبان زیبا و غنی. 

 

تاریخچه زبان اسپانیایی

زبان اسپانیایی تاریخی پیچیده و غنی دارد. تاریخی پر فراز و نشیب از پادشاهانی بزرگ که سمبل هویت و فرهنگ این زبان ریشه دار هستند. اسپانیایی امروزه، از نظر تعداد صحبت کنندگان، دومین زبان زنده ی دنیاست و در سراسر دنیا نیزافراد بسیاری به سراغ یادگیری آن می روند. 

این حقایق اسپانیایی را به زبانی محبوب برای یادگیری بدل می‌سازد.

 

ریشه لاتین 

 

زبان اسپانیایی ریشه در زبان عبری پنینسولا دارد که گویشی رایج در لاتین بوده و امروزه با نام "لاتین عامیانه" شناخته میشود و در مقابل لاتین کلاسیک در ادبیات استفاده می گردد.

گویش اسپانیایی که در اروپا رایج است با نام "کاستیانو"  یا " کاستسلین " شناخته می شود. در زمان امپراطوری رومن، زبان لاتین زبان رسمی در پنینسولا ( که هیسپانیا نیز خوانده میشد) بود، اما به تدریج  با زبان بومیانی، مانند، سلتس و عبری ترکیب شد و تبدیل به زبانی منحصر بفرد گشت. 

رشد این زبان منحصر بفرد با کمک "ویسگاث ها "، گروهی ژرمن که منطقه ی پنینسولا را در قرن 4 ام در حالی که امپراطوری رومن در حال نابودی بود فتح کردند، انجام گرفت.

ویسگاث ها به زبان لاتین سخن می گفتند، و بیشتر از تاثیر ژرمنی بر روی زبان، باعث زوال فرهنگی در شبه جزیره شدند و به تبع آن شکل لاتین ولگاری در قرن 5 ام که به صورت جداگانه ای صحبت می شد، شروع به گسترش کرد. 

به دنبال ویسگاث ها، مسلمانان موریشی که مناطقی از اسپانیا را فتح کردند، بیش از 4000 لغت از زبان عربی را به  اسپانیایی وارد  و گسترده کردند. در موازات آن نیز، تاثیری گسترده بر روی فرهنگ اسپانیا گذاشتند که هنوز هم در آثار هنری، معماری و ادبی اسپانیا مشهود است. 

 

اهمیت و کاربرد اسپانیایی

 

زبان اسپانیایی هرروز محبوب و رایج تر می شود و این تنها به این خاطر  نیست که دومین زبان دنیا از نظر جمعیت صحبت کنندگان  با 483 میلیون در بیش از 30 کشور است، بلکه با توجه به آمار ارائه شده توسط موسسات مختلف، دومین زبان پرکاربرد در اینترنت با تعداد  4.2 بیلیون کاربر اینترنتی است. 

به علاوه، یکی از محبوب ترین زبان ها در بین دانش آموزان برای یادگیری است. تقریبا 22 میلیون نفر در 110 کشور، اسپانیایی را به عنوان زبان دوم برای یادگیری انتخاب میکنند. 

در میان این کشورها، بیشترین افراد علاقمند به یادگیری در آمریکا و برزیل هستند. به علاوه کشورهای همسایه اسپانیا نیز، مانند فرانسه، ایتالیا، انگلیس و آلمان هم داوطلبان زیادی را در خود جای داده است. 

 

اسپانیایی، زبانی آسان برای یادگیری

 

اسپانیایی زبانی بسیار روان، شیرین و آسان برای یادگیری می‌باشد. به طور مثال اسپانیایی هزاران کلمه ی مشترک با انگلیسی دارد که در صورت تسلط به انگلیسی کار شما بسیار ساده تر خواهد بود. 

گرامر اسپانیایی بسیار ساده و راحت است، به علاوه ی آن، اسپانیایی دقیقا همانطور که نوشته میشود، خوانده می شود. 

اسپانیایی زبانی شیرین  و آهنگین است که  یادگیری آن میتواند، پنجره ای نو به سمت فرهنگ و زندگی ای نو باشد! 

 
online tutorial...
ما را در سایت online tutorial دنبال می کنید

برچسب : آموزش زبان اسپانیایی, اسپانیایی, آموزش آنلاین زبان اسپانیایی, نویسنده : majorin majorin بازدید : 189 تاريخ : يکشنبه 25 آبان 1399 ساعت: 17:48

در تاریخ موسیقی دنیا همیشه  پدیده هایی ظهور کردند که تا همیشه ماندگار شده و این صنعت را تغییر دادند. نوابغی که با ذوق و استعدادشان سبک هایی نظیر راک، جز و بلوز را تغییری عظیم دادند. نوازندگان گیتار بسیاری در میان این استعداد های درخشان دیده میشوند. مجله ی اینترنتی معروف موسیقی، رولینگ استون، یک لیست 100 تایی از این ستارگان محبوب تهیه کرده که من در این مقاله به معرفی 10 تای اول لیست پرداختم. 

 

1-  جیمی هندریکس 

 

جیمز مارشال هندریکس ، زاده ی 27 نوامبر 1942 در سیاتل آمریکاست ، خواننده و نوازنده ی معروفی که بسیاری او را تاثیرگذارترین نوازنده ی گیتار الکتریک در تاریخ موسیقی  و یکی از از تحسین شده ترین موزیسین ها در قرن 20 می دانند .

او بی شک انقلابی عظیم را در موسیقی راک پدید آورد ، نوازندگی روان او مثال زدنی و بی بدیل است . موسیقی جیمی هندریکس برخاسته از جان و روح اوست و بر روح مخاطب  نیز تاثیری عمیق می گذارد .

"Little wing " یا بال کوچک را میتوان زیباترین اثر او دانست که  بسیاری معتقدند که هیچ نوازنده ای نمیتواند به مانند خود جیمی ، این قطعه را چنان عمیق و تاثیرگذار بنوازد . 

 این اسطوره ی بزرگ در سپتامبر 1970 در لندن از دنیا رفت .

jimmy hendrix
 
 

2- اریک کلپتون

 

اریک کلپتون ، ستاره ی سبک بلوز و راک ، خواننده و ترانه سرای زاده ی بریتانیاست . سادگی خاص او در نوازندگی و سبک و انرژی خاص او مثال زدنی است . 

کلپتون در دوران  زندگی هنری خود ، یکبار به عنوان هنرمند تکنواز و دوبار با گروه های  "cream " و " yardbirds " به تالار مشاهیر راک اند رول راه یافته است .

eddie
 

3- جیمی پیج

 

جیمز پاتریک پیج ، تهیه کننده ، موزیسین و ترانه سرای انگلیسی ، از اعضای گروه های راک معروف " led zeppelin" و 

"the yardbirds" ، بی شک لایق جایگاه سوم در لیست ماست . به عنوان نوازنده ی اصلی او همیشه دقیق ترین اجرا را داشته و سلیقه ای فوق العاده  در نوازندگی اش دیده می شود . 

از برجسته ترین آثار او میتوان به " heartbreaker "  اشاره کرد که اوج هنر خود را در آن به نمایش گذاشته است . 

 
jimmy page
 

4- کیث ریچارد

 

کیث ریچارد ، موزیسین انگلیسی را با گروه معروف "the rolling stones " میشناسیم .  بدون شک اسطوره ای بزرگ در تاریخ نوازندگی  است . 

معروف ترین آهنگ ریچارد ، "happy"  به همراه رولینگ استونز است که در آن سبک زندگی بی قید و شرط خود را با بیان این جملات جشن میگیرد :

 

هرگز نمیخواستم مثل بابا باشم

صبح  و شب برای رئیس کار کنم .

keith richard
 

5- جف بک

 

آثار جف بک را میتوان تلفیقی از نبوغ و شخصیت او دانست . این هنرمند انگلیسی عضو گروه معروف "yard birds "  را ، که در سال 1944 در ولینگتون  به دنیا آمد را میتوان به عنوان یکی از برجسته ترین نوازندگان گیتار در تاریخ  دانست ، کسی که به اعتقاد بسیاری ، مرزهای سبک بلوز را جابجا کرد !

 
jeff beclk
 

6- بی بی کینگ

 

جایگاه ششم لیست ما متعلق به اسطوره ی آمریکایی بی بدیل تاریخ موسیقی ، بی بی کینگ است . 

او اولین اثر خود را در سال 1949 روانه ی بازار و بعد از آن دهه ها را صرف اجرا بر صحنه های مختلف کرد . بی بی کینگ سالانه بیش از 300 تور در جای جای دنیا برگزار میکرد . در سال 2009 موفق به کسب 15 گرمی خود شد و 6 سال بعد در سال 2015 از دنیا رفت . 

BB king
 

7- چاک بری

 

چاک بری امریکایی  ، خواننده و ترانه سرا را میتوان یکی از پیشتازان موسیقی راک اند رول دانست . از معروفترین آثار او ،

   “ no particular place to go “ ، "You never can tell “ و "johnny B.good " هستند .

دنیا این اسطوره ی بزرگ  دنیای گیتار را در سال 2017 از دست داد .

 
chuck berry
 

8- ادی ون هیلن

 

 ادی ون هیلن ، موزیسین هلندی-آمریکایی ، گیتاریست اصلی گروه راک آمریکایی ، " ون هیلن" بود.

از آثار ماندگار او میتوان به  "unchained" اشاره کرد که سبک نوازندگی خاص او  طوریست که انگار ساز دیگری به جز گیتار مینوازد  !

متاسفانه این نوازنده ی تکرار نشدنی ، در اکتبر 2020 دیده از جهان فرو بست .

eddie van healen
 

9- دوین آلمن

 

هاوارد دوین المن ، گیتاریست راک آمریکایی ، بنیانگذار گروه "برادران آلمن " ، نوازنده ی بی رقیب اسلاید است . تام داود ، تهیه ی کننده ی موسیقی و مسئول معرفی دوین و اریک کلپتون ، دیگر اسطوره ی این لیست در یکی از خاطرات خود آورده است که :

در سال 1970 ، زمانی که گروه برادران آلمن مشغول ضبط دومین آلبوم خود بودند ، مدیر برنامه های اریک کلپتون با او تماس گرفته و از او اجازه ی ضبط در استودیو اش را میخواهد . تام این موضوع را به دوین گفته و او بسیار مشتاقانه از ایم مسئله استقبال میکند و حتی از او میخواهد که در هنگام ضبط آلبوم اریک در استودیو حضور داشته باشد . 

بعد ها این دو در اثری به نام " لایلا " ، با هم همکاری داشتند . 

 
duan
 

10- پیت تاونزند

 

پیتر دنیس بلنفرد تاونزند ، گیتاریست متولد لندن ، رتبه ی دهم را در لیست ما از آن خود کرده است . این اسطوره ی نوازندگی ، از اعضای گروه معروف و تکرار نشدنی  "the who " است . 

پیتر در دوران حرفه ای خود هرگز به طور مستقل کار نکرده و به همین خاطر است که بعضی معتقدند ، بسیاری از افراد به توانایی بی نظیر او در در نوازندگی پی نبرده اند . 

از مشهورترین آثار او به همراه "the who" ، میتوان به آهنگ  بی نظیر "won't get flood again"  ، " Baba O'riley " و "let my love open the door " اشاره کرد . او اکنون 75 سال سن دارد . 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
pete twnshend
online tutorial...
ما را در سایت online tutorial دنبال می کنید

برچسب : بهترین های تاریخ گیتار, راک اند رول, رولینگ استون , گیتار الکتریک , نویسنده : majorin majorin بازدید : 250 تاريخ : شنبه 17 آبان 1399 ساعت: 20:41

درباره زبان فرانسوی

 

زبان فرانسوی امروزه به زبانی بسیار پرطرفدار تبدیل شده . فرانسوی ریشه ای هند و اروپایی داشته و  از خانواده زبانهای رومی است که  زبان اصلی حدود 136 میلیون نفر در سراسر جهان می باشد . این زبان یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل متحد و یکی از دو زبان کاری این سازمان (به همراه انگلیسی ) می باشد . همچنین در سازمان های دیگر بین المللی و یا محلی ، از جمله اتحادیه اروپا ، فرانسه به عنوان زبان رسمی شناخته می شود . 

 

 

چرا زبان فرانسوی یاد بگیریم؟


 

فرانسوی به همراه زبان انگلیسی ، تنها زبان هایی هستند که در هر پنج قاره از آنها استفاده می شود .بیش از 220 میلیون نفر در دنیا به عنوان زبان اول و یا دوم به فرانسه صحبت می کنند . این زبان ، زبان اصلی در ارتباطات بین المللی به حساب می آید . دومین زبان رایج پس از انگلیسی و ششمین زبان پرطرفدار دنیا ، فرانسوی است که در همه ی قاره ها به صورت تخصصی تدریس میشود . OIF ، سازمان بین المللی کشورهای  فرانسوی زبان است که از 77 کشور مختلف تشکیل شده است . کشور فرانسه ، همچنین بزرگترین شبکه بین المللی موسسات فرهنگی را به بهترین نحو مدیریت و اداره می کند . و دوره  های مربوط به یادگیری زبان فرانسه را برای نزدیک به یک میلیون زبان آموز ، برگزار می کند . 

 

 

 

فرانسوی زبان رسمی در روابط بین الملل

 

فرانسه زبان به عنوان زبان کاری و رسمی سازمان ملل متحد ، اتحادیه اروپا ، یونسکو ، ناتو ، کمیته بین المللی برگزاری المپیک ، صلیب سرخ و دادگاه های بین المللی شناخته شده است . هر فردی که قصد کار و فعالیت در این سازمان ها را دارد ، ملزم به یادگیری زبان فرانسه می باشد .

جالب است بدانید که فرانسوی ، زبانی به سوی یادگیری زبانهای دیگر است ، زبانهایی همچون اسپانیایی ، ایتالیایی ، پرتغالی ، رومانیایی و حتی انگلیسی ، ریشه هایی مشترک با فرانسوی دارند ، به طور مثال نیمی از واژگان زبان انگلیسی مدرن ، از زبان فرانسه گرفته شده است .

 

 

 

 

منبع : سایت آموزش آنلاین ماژورین 

online tutorial...
ما را در سایت online tutorial دنبال می کنید

برچسب : فرانسه , آموزش آنلاین فرانسه , آموزش آنلاین , نویسنده : majorin majorin بازدید : 146 تاريخ : پنجشنبه 8 آبان 1399 ساعت: 17:36

امروزه روز دیگه همه ی ما از اهمیت یادگیری زبان دومی به جز زبان مادریمون آگاهی داریم ، چرا که با گسترش فضاهای مجازی و ارتباطی آدمها از هر زمان دیگه ای بیشتر به هم نزدیک شدن ، مرز بین آدمها از بین رفته و هرکدوم از ما ممکنه دوستانی داشته باشیم که اون سر دنیا تو یک کشور دیگه تو یک قاره ی دیگه ای زندگی میکنن. 

مهم ترین وسیله ی این ارتباط هم داشتن زبان مشترکه . پس بیش از هر زمان دیگه ای نیاز به یادگیری زبان دوم احساس میشه ! همه ی ما هم اگر حتی مسلط به زبان دیگه ای نباشیم ، حداقل به این فکر افتادیم که یه زبان دیگه رو یاد بگیریم . برای شروع اما ممکنه ندونیم از کجا و با چه زبانی شزوع کنیم ؟ کدوم زبان کاربرد و اهمیت بیشتری داره ؟ و کدوم زبان امروزه رایج تر و محبوب تره ؟

 

تو این مقاله نگاهی داشتم به مهم ترین زبان ها در قرن 21 که امیدوارم بتونه تو تصمیم گیری بهتون کمک کن

 

 

 

انگلیسی

انگلیسی

زبان انگلیسی ، زبان مادری بیش از 375 میلیون نفر از جمعیت دنیاست ، 1.5 بیلیون هم به نحوی از اون استفاده میکنن. تاثیرگذارترین و مهم ترین زبان در عصر تکنولوژی ، و زبان مادری اینترنت و کامپیوتر این زبانه . به علاوه انگلیسی زبان رسمی سه تا از مهم ترین غول های صنعت ، یعنی ایالات متحده ، بریتانیا و کاناداست . پس دلیل واسه یادگیری انگلیسی زیاده ، زودتر شروع کن!

 

چینی/ماندرین

چینی

هیچ زبانی در دنیا به اندازه زبان چینی با لهجه ماندرین صحبت نمیشه . 989 میلیون در دنیا چینی، و جمعا 1.1 بیلیون چینی با لهجه ماندرین صحبت میکنن. کشور چین دارایکی از قدرتمندترین اقتصاد ها در دنیاست و به نظر میرسه که تا سال 2050  به رهبر اقتصادی در دنیا تبدیل میشه . بنابراین این زبان قطعا گسترده تر نیز خواهد شد .

 

اسپانیایی

اسپانیایی

اسپانیایی هم یکی از مهم ترین زبان ها در دنیاست . 330 میلیون نفر، زبان مادریشون اسپانیاییه و بیش تر از 420 میلیون هم به عنوان زبان دوم اسپانیایی یاد میگیرن و صحبت میکنن . اسپانیایی زبان اصلی بیش از 20 کشور در دنیاست که بیشترشون کشورهای آمریکای جنوبی هستند .

 

ژاپنی

ژاپنی

زبان دیگه ای از قاره آسیا ، زبان ژاپنیه . مهم بودنش هم به خاطر قدرت اقتصادی بالای ژاپن و تاثیر گذاری اونه . نزدیک به 127 میلیون نفر ژاپنی صحبت میکنند. برای اون دسته از افرادی که در زمینه فناوری اطلاعات و صنایع مدرن فعالیت میکنن ، زبان ژاپنی  زبانی کارآمد برای یادگیریه !

 

آلمانی

آلمانی

آلمان برای دهه هاست که مهم ترین کشور از لحاظ اقتصادی در اروپاست ، زبان آلمانی هم زبانی مهم در بین کشورهای اروپاییست . 105 میلیون نفر به طور طبیعی و 80 میلیون هم به عنوان زبان دوم آلمانی صحبت میکنن .

زبان آلمانی کمی جدی به نظر میرسه که به خوبی قدرت این کشور رو در دنیا نشون میده و این زبان رو تو لیست زبانهای مهم ما قرار میده .

 

روسی

روسی

خیلی ها زبان روسی رو با نویسنده های مهمش تو دنیا میشناسن . داستایوفسکی و تولستوی کافین تا زبانشون یکی از مهم ترین ها در دنیا باشه ! از لحاظ  آماری هم زبان روسی ، زبان مادری 150 میلیون و زبان دوم 110 میلیون نفره . این زبان همچنین ، زبانی تاثیر گذار در بین کشورهای اروپایی _ آسیایی میباشد . روسیه همچنین بزرگترین آمار بازدید کنندگان اینترنتی رو در بین بازدید کنندگان اروپایی داره، که این کشور رو به مارکتی بزرگ در خرید آنلاین و تبلیغات اینترنتی تبدیل میکنه . بنابراین اگر در تجارت الکترونیک فعالیت دارید ، زبان روسی حتما پیشنهاد میشه!

 

فرانسه

فرانسه

زبان فرانسه برای قرن ها زبان اصلی در روابط دیپلماتیک بوده . به طور کلی 370 میلیون نفر فرانسوی صحبت میکنن که نشان از اهمیت این زبان داره . از نظر اهمیت اقتصادی هم فرانسه قدرت ششم در دنیاست و البته که پاریس هنوز هم مرکز اصلی فرهنگ و هنره !

فرانسه زبان عشقه ! زبانی زیبا و روان برای یادگیری !

 

عربی

عربی

زبان عربی ، زبان رسمی بیش از 32 کشوره . 205 میلیون عرب زبان در دنیا هست که 100 میلیون از آنها زبان مادریشون عربی نیست . زبان عربی ، زبان عبادت دربین مسلمانان دنیاست که جمعیتشون به 1.5 بیلیون میرسه . همه ی اینها عربی رو به زبانی مهم در دنیا تبدیل میکنند.

 

هندی

هندی

زبان هندی علاوه بر کشور هند در بسیاری از کشورهای اطراف نیز صحبت میشه . 450 میلیون بومی و 200 میلیون غیربومی به زبان هندی صحبت میکنند که این زبان رو به چهارمین در دنیا از نظر جمعیت صحبت کنندگان تبدیل میکند . هند از نظر اقتصادی هفتمین در دنیاست و پیش بینی ها حکایت از گسترش این قدرت دارند .

 

پرتغالی

پرتغالی

235 میلیون نفر در دنیا به زبان پرتغالی صحبت میکنند . زبان اصلی کشورهای پرتغال ، برزیل و 7 کشور دیگه که بیشترشون در نیمکره جنوبی اند ، پرتغالیه ، که اون رو به زبانی رایج و مهم در دنیا تبدیل میکنه.

 

تو این مقاله زبانها رو براساس جمعیت افراد صحبت کننده شون بررسی کردیم . برای یادگیری اما باید علاوه بر کارآمد بودن و گستردگی یک زبان علاقمون هم در نظر بگیریم و بعد انتخاب کنیم ، چرا که وقتی پیشرفت میکنیم که از یادگیری لذت ببریم !

 

 

منبع: سایت آموزش آنلاین ماژورین

online tutorial...
ما را در سایت online tutorial دنبال می کنید

برچسب : آموزش آنلاین ,آموزش آنلاین زبان ,مهم ترین زبان ها,آموزش انگلیسی, نویسنده : majorin majorin بازدید : 213 تاريخ : دوشنبه 5 آبان 1399 ساعت: 16:47